lifesaving.nl banner 1

Het is nu maandagmiddag.

Afgelopen zaterdag, om 6:15, vertrok ons vliegtuig van Düsseldorf richting Rome Fumicino. Veel slaperige oogjes, een voorzichtig lachje maar toch wel veel zin voor te gaan.

Een prima vlucht later, met ontvangst op het vliegveld (ja, ja, dat hadden die Italo’s eindelijk eens goed geregeld) ging het richting het hotel….. eigenlijk : de bungalows ….. eigenlijk : de vakantie-hutjes …. eigenlijk : de hokken. We moeten zeggen dat het onderkomen wat tegenvalt, maar wij laten ons door die spaghetti-eters niet uit het veld slaan. Groot voordeel : elk hok heeft een koelkast en met een temperatuur van rond de 25 tot 30 graden is dat geen slecht idee.

De zaterdag werd doorgebracht met een beetje rusten en direct de eerste training in het wedstrijd-bad. Met vervoer van de organisatie in één uur heen, en (het blijven Italianen) in een uur en drie kwartier terug (onbetrouwbaar volk). Over het zwembad hebben we eigenlijk geen klachten, misschien afgezien van het feit dat het als zwembad onherkenbaar is. Voor je er erg in hebt ben je er voorbij gereden. Nu maar hopen dat de concurrentie dat morgen doet …..

Het eten is ook niet helemaal wat we zouden willen. De lunch en het diner smaken goed, maar het mag wat meer zijn. Voor het ontbijt echter krijgen we lauwe koffie/thee, lauwe melk (we weten nog steeds niet wat er nu precies koud en warm had moeten zijn) en sneetjes brood waar je een moord mee mag plegen. Als we die mee willen nemen in het vliegtuig worden we vast aangehouden.

De zondag werd er eerst getraind aan het strajnd. Gelukkig hebben Hans en Riet op het Veld en Christien en René Peeters een prima imitatie van Michael Schumacher geleverd want ze waren eerder dan verwacht aanwezig zodat we zelfs de eerste ocean-training al met board aan de slag konden. De zee is nog vlakker dan de plas op LANDGOED (géén Camping) Hommelheide maar verder hebben we geen klachten. Ook ligt er mooi zajnd op het strajnd, dus voor de flags en de spint verwachten we geen grote, open wonden.

De chauffeur van de organisatie had z’n huiswerk gedaan. In de middag waren we toch weer in een uur in het zwembad voor de tweede zwembad-training. De laatste puntjes op de ‘i’ en de laatste sprintjes voordat we echt aan de slag moeten. Jammer alleen dat alle inwoners van Rome hadden besloten om ons in de weg te gaan rijden zodat we alsnog een nieuw EJK-record op "Terug-weg rijden" konden vestigen : 2 uur en een kwartier !!! Hulde !! Bloemen !! Aanhouden !!

Vanochtend (maandag) was weer een ocean-training. Ook hier de laatste technieken en de laatste "i" onder de puntjes. Nog even naar de supermarkt, dan nog effe pinnen, eten en dan eindelijk : RUST.

Ron en Hans gaan vanmiddag, vergezeld door Jolanda en Wilma, naar de ploegleiders-bespreking. Morgen om 08:00 uur begint het inzwemmen, om 09:00 uur is de openings-ceremonie (gaap) en dan eindelijk, om 09:30 uur, gaan we los !!!